Cruelty free makeup

Jag bestämde mig i början av skolåret att sluta använda makeup som är testat på djur. Jag tycker helt enkelt att det är onödigt att offra djur för människans skönhet. Jag tänkte iaf. dela med mig lite tips hur du kan börja och hur du vet vad som är testat eller inte! (ps. det som jag skriver är bara hur jag har gjort, såklart kan man göra helt hur man vill och vad som passar en själv bäst)
 
Step1 Jag började med att kolla vad av det som jag använde var testat på djur. Jag gjorde det med att googla tex. Lumene animal testing eller med att kolla petas sidor. Link här!  Dock har petas sidor inte alla märken & då är det bara att googla.
 
Step2 När jag visste vilka av mina makeup produkter testades på djur använde jag slut dem och köpte sedan nya, som då inte är testade på djur.
Det märke som jag använder mest är lumene. 
 
Så enkelt är det! Du behöver inte offra stora mängder av pengar eller vara utan make up, det är bara att göra lite research och destu längre du gör det så desto enklare blir det!
Och som sagt ska djur inte behöva lida för människans skönhet :) 
 
ps: Om en produkt är märkt med logon där uppe (Leaping bunny) så är den inte testad på djur!
 
| |
Upp